22 decembrie 1989,Ceausescu si comunismul.....20 de ani de atunci


Acum 20 de ani pe 22 decembrie eram un pustan de 17 ani.Stiu ca dimineata m-am dus sa iau paine de la alimentara.Aveam cartela in mana si ma uitam infrigurat la rafturile de paine. Erau pe jumatate pline….asta insemna ca doamna Geta(vanzatoarea) putea sa-mi dea 2 paini in loc de o paine si jumatate…nu stiu ce facea dar mai scotea de la altii jumatate de paine. Ma uit in galantar si vad pachete de halva si margarina Unirea puse in locul salamului. Salam nu era decat cel de Sibiu(4 bucati agatate toate de un carlig)……64 de lei kg(scump). Am luat un pachet de margarina 2 paini si un pachet de halva(12 lei margarina,11 lei 2 paini si 14 lei pachetul de halva)…am plecat acasa. Laptele il luase tata dimineata. Cu o seara inainte am pus sticlele la rand pentru lapte.Dimineata ordinea randului la lapte era in functie de ce loc ai prins seara cu sticlele.Erau zile cand nu aducea lapte destul sau nu prindeai rand….atunci apelai la ceai. Am mancat dimineata 3 felii de paine unse cu margarina si halva plus o cana de lapte. Spre seara incepusera oamenii sa umble cu steaguri prin oras. La cateva zile Ceausescu este prins si impuscat iar dictatura comunista a cazut odata cu el. Au trecut 20 de ani de atunci dar nu cred ca viata mea s-a schimbat prea mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu