Maine e Ignatul....asomare sau cutit?



Maine e Ignatul.
Din pacate 20 decembrie cade Duminica asa ca tata azi a taiat porcul.
Pana deseara poate ajung si eu pe acasa.
Toata familia tinem la traditie….nu exista asomare…cutitul…..o fi mai primitiv dar parca e mai frumos iar traditia trebuie respectata.
Cand cei din uniune vor renunta la traditiile lor atunci vom renunta si noi.
Toreadorii cand chinuie taurul in arena nu practica un obicei primitiv?Si mai sunt si aplaudati!
Pomana porcului se practica de sute de ani la noi.
Sunca,carnatii,sarmalele,raciturile,cozonacul,camasile domnului,sunt obiceiuri romanesti la care eu unul nu renunt.
Deoarece la  taiatul porcului nu trebuie sa fie de fata oameni milosi….n-am ce cauta acolo. Atunci porcul moare greu si carnea lui nu mai e buna.
Daca in inima porcului se gasea mult sange "inghetat", era semn ca stapanul va avea noroc la bani.
Cand ajung acasa beau un vin fiert si pap soric proaspat…J

4 comentarii:

  1. Asa si trebuie. Ei cu traditiile lor, noi cu ale noastre. Ferice de tine. Frumos. Daca nu eram milos, ma invitam si eu la pomana porcului...

    RăspundețiȘtergere
  2. Intre timp in Spania tot mai multe orase au abandonat aceasta "traditie" chiar se pregateste o lege pentru a o interzice total...In fine...Daca o chestie , cum zici tu "traditie" este gresita,tu continui sa o practici? Ti se pare funny sa chinui un animal iar apoi sa-l manci...chiar sa ii bei si sangele...hai sa fim seriosi, si sa nu ne mai ascundem dupa cuvinte...de genul"traditie"...Traditie inseamna altceva! Dar fiecare interpreteaza cum vrea...ar fi multe de scris pe tema asta, dar nu cred ca e cazul acum!

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar daca e primitiva traditia noastra....eu unul tin la ea....ma rog...e mult de comentat.Eu merg pe pastrarea traditiei in ce priveste Ignatul....adica cutitul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vreau sa profit de ocazie si sa le transmit tuturor urarile mele.

    Sa ai parte de SARBATORI FERICITE!
    Si sa avem un an cat mai bun!

    Numa' bine!

    RăspundețiȘtergere