1.000 de clienti Volksbank cer suspendarea platii ratelor din cauza clauzelor introduse abuziv

Casa de avocatura, care reprezinta clientii bancii, a descoperit in urma analizei contractelor 25 de clauze abuzive
Peste 1.000 de clienti ai Volksbank au depus la Tribunalul Bucuresti doua cereri de chemare in judecata a bancii, pentru eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, si au solicitat suspendarea platii ratelor la imprumuturi pina la momentul solutionarii litigiului. Primul termen de judecata a fost fixat pentru data de 7 noiembrie 2011, fiind analizata posibilitatea introducerii unei cereri de preschimbare a acestui termen, potrivit unui comunicat remis presei de casa de avocatura SCA Piperea si Asociatii, reprezentantul juridic al clientilor. In urma analizei conventiilor de credit s-a decis introducerea actiunii in vederea constatarii caracterului abuziv pentru un numar de 25 de clauze. Actiunea nu se limiteaza la clauzele introduse de SC Volksbank Romania prin actele aditionale emise in aplicarea OUG nr. 50/2010, fiind avute in vedere, in principal, clauzele contractuale existente anterior in conventiile de credit. Actiunile de fond au fost dublate de formularea a doua cereri de ordonanta presedintiala, prin care s-a solicitat suspendarea platii ratelor decurgind din contractele de credit pina la momentul solutionarii litigiului de fond. Cele doua cereri de ordonanta presedintiala au fost depuse la Tribunalul Bucuresti vineri, 12 noiembrie, si au termen pe data de 26 noiembrie 2010. "Ratiunea introducerii acestor cereri de ordonanta presedintiala este aplicarea de catre Volksbank Romania a clauzelor abuzive, precum si a prevederilor actelor aditionale emise de aceasta dupa intrarea in vigoare a OUG 50/2010 si refuzate expres de reclamanti. Acestea preiau clauzele existente anterior in conventiile de credit incheiate cu banca, dar inrautatesc situatia debitorilor prin aceea ca opereaza o serie de modificari de esenta, interzise prin OUG 50/2010", potrivit comunicatului. Printre modificarile care produc efecte semnificative asupra patrimoniului clientilor ce au decis sa actioneze impotriva bancii se numara stabilirea unei formule de calcul specifice dobinzii variabile, desi rata stabilita prin conventia de credit era fixa, si mentinerea unor comisioane interzise ca efect al OUG nr. 50/2010. Altfel spus, comisionul de risc a fost redenumit "comision de administrare credit" si a fost mentinut, desi banca a fost sanctionata in repetate rinduri de catre autoritatile competente in materie de protectie a consumatorilor. "Astfel de clauze pot conduce la cresterea datoriilor lunare ale clientilor si, in ultima instanta, la pornirea executarii silite asupra acestora. Masura poate afecta, in mod iremediabil, dreptul de proprietate al clientilor asupra bunurilor aduse ca garantie, dar si a altor bunuri aflate in patrimoniul lor", sustin avocatii. Actiunile deja introduse vor fi urmate, in viitorul apropiat de alte procese, avind un obiect similar. "Ne exprimam speranta ca, in urma tuturor eforturilor intreprinse, sa ajungem la o relatie de parteneriat, bazata pe incredere si respect cu banca. Calea aleasa, adica litigiul, a fost determinata de refuzul negocierii din partea Volksbank Romania", concluzioneaza avocatii.Sursa: ziarul de vrancea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu