Ironie fina din partea clientilor Volksbank

Duelul de la distanta dintre Volksbank si grupul de clienti nemultumiti de felul in care institutia de credit a implementat OUG 50/2010 continua. Observand implicarea activa a autoritatilor in lupta lor impotriva Volksbank, clientii acestei banci au transmis mass-media o scrisoare deschisa in care impart multumiri tuturor celor implicati in scandalul iscat de actele aditionale la contractele de imprumut. Clientii Volksbank ironizeaza in mod direct institutia de credit, transmitand
multumiri acelor banci care aduc normalitatea in sistemul bancar din Romania, fara de care "nu am fi putut sa distingem normalitatea de abuz".
Redam in continuare intreg mesajul de multumiri semnat de grupul de clienti Volksbank.

Scrisoare de multumire

Aceste randuri sunt simple mesaje de multumire din partea Grupului de clienti Volksbank, catre cei care au facut posibila acesta miscare de transformare a Romaniei intr-o tara unde relatiile clienti-banci sunt marcate de incredere si normalitate. Dorim sa marcam contributia celor implicati.

Multumim in primul rand ANPC-ului, OPC-urilor si CJPC-urilor din tara. Suntem impresionati sa vedem atata daruire si pasiune pentru dreptate din partea unor oameni, unor profesionisti din domeniul public, un domeniu greu incercat. Am primit mii de mesaje de multumire din partea clientilor bancari si ne grabim sa vi le transmitem. Primiti asadar multumirile noastre pentru atitudinea echilibrata, investigatiile, actiunile in justitie, expertizele juridice si eforturile supraomenesti cu care ati raspuns miilor de reclamatii. Multumim si pentru studiul intens al directivelor europene si pentru modul in care doriti sa aduceti si in Romania cele mai bune practice din domeniul protectiei consumatorilor.

In al doilea rand multimim bancilor. Fara abordarea obiectiva si apropiata de cerintele clientilor a multora dintre bancile din Romania, nu am fi putut sa distingem normalitatea de abuz. Fara sa vedem ca se poate ca un client sa fie tratat corect si ca o banca poate respecta legislatia bancara si cea a protectiei consumatorilor, nu am fi vazut ca se poate construi o buna relatie client-banca. Fara programe CSR, de responsabilitate sociala, derulate de unele banci, nu am fi crezut ca aceste institutii se pot apropia in sfarsit de societate, de cetatean, de client. Fara aplicarea literei si spiritului OUG50/2010 de catre unele banci, fara ca aceasta sa genereze pierderi de milioane de Euro sau chiar faliment, poate nu am fi avut acum un argument solid ca se poate. Da, se poate si observam cu placere banci care incep si ele sa vada normalitatea si sa treaca la eliminerea clauzelor abuzive si la returnarea banilor aferenti. Fara implicarea reala a unor banci alaturi de asociatiile de protectie a consumatorilor in educarea clientilor privind serviciile financiar-bancare, am fi ramas cu impresia ca aceasta este doar o pura teorie. Atadar multumim acelor banci care aduc normalitatea in sistemul bancar din Romania.

Multimim partidelor politice si membrilor din comisiile parlamentare. Multumim PDL pentru implicare si perseverenta. Multumim PNL pentru fermitatea cu care apara drepturile si libertatile consumatorului modern. Multumim PSD pentru declaratiile publice de sustinere a drepturilor consumatorilor, declaratii venite din partea liderilor. Totodata multumim si acelor parlamentari PSD care reamintesc acest lucru unora dintre colegii de partid care sunt cateodata influentati de argumentele subiective ale ARB. Multumim UDMR pentru obiectivitate si echilibru. Multumim PC pentru ca ne-ati primit la discutii si ne-ati ascultat.

Multumim Justitiei din Romania. Multumim pentru echilibru, pentru justete. Ne bucura sa vedem numeroasele decizii care dau dreptate consumatorilor. Si multumim anticipat pentru rabdarea cu care stim ca veti trata procesele colective pentru a observa astfel abordarea uniforma in ceea ce priveste prezenta clauzelor abuzive din contractele unor banci.

Multumim mass-mediei. Multumim pentru ingaduinta cu care ati privit la inceput insistentele noastre pentru a obtine un loc la masa evenimentelor importante. Multumim si pentru insistenta cu care relatati acum acest demers catre normalitate. Multumim pentru investigatii, pentru articolele scrise cu echilibru si profesionalism si pentru rememorarea declaratiilor si abordarilor din piata bancara din timpul epocii de boom. Multumim pentru informatiile de sinteza si multumim presei de specialitate pentru demersurile de educare a consumatorilor.

Si nu in ultimul rand, multumim zecilor, sutelor de mii sau cel mai probabil milioanelor de cetateni care urmaresc acest demers si care ne-au trimis o multime de mesaje de incurajare. Sunt 4,5 milioane de clienti si am primit multe semnale ca vor urmari in continuare implicarea ”participantilor” ce sunt mentionati in multumirile noastre de mai sus.

Multumim celor implicati si multumim celor ce vor veni si ei sa sustina finalizarea acestui demers spre normalitate: banci, clienti, organizatii, partide, guvern, parlament si alte institutii ale statului.

Multumim,
GRUP Clienti Volksbank .
Sursa:  bankingnews

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu