S-a născut pentru a-şi salva fratele! Povestea copilului creat «genetic»


Charlie (stânga) şi Jamie (dreapta) sunt perfect sănătoşi FOTO: dailymail.co.uk


Povestea familiei Whitakers a stârnit o mare controversă etică în Marea Britanie! Cei doi părinţi şi-au "programat" genetic un copil pentru a-şi salva de la moarte băiatul, diagnosticat cu o boală genetică foarte rară.
Jayson şi Michelle Whitakers au vrut să-şi mai vadă copilul chinuit de chimioterapie şi alte tratamente şi au luat o decizie "nebună": să creeze un alt copil care să se potrivească genetic cu Charlie şi de la care să recolteze celulele stem necesare pentru a-i salva acestuia viaţa, scrieDaily Mail.
Doctorii îi avertizaze pe părinţi că băiatul are hemoglobina de trei ori mai mică decât
nivelul normal.
"Organele lui vitale se opreau şi putea să moară oricând", a declarat mama lui.
Astfel s-a născut Jamie în 2004, după care s-a realizat transplantul de celule stem şi astăzi Charlie e sănătos.
"Aveam trei ani când mami şi tati mi-au spus că i-am salvat viaţa fratelui meu. Sunt fericit că am făcut asta dar nu prea mă simt ca un super-erou", spune Jamie, care susţine că este conştient pentru ce s-a născut.
Sora lor, Emily, acum în vârstă de 9 ani, a declarat că "îi întrebam pe mami şi pe tati de ce nu pot să îl salvez eu pe Charlie şi mă simţeam exclusă".
Îmi spuneau că eu aveam sânge de prinţesă în timp ce Jamie şi Charlie aveau sânge de soldaţi. Şi că soldaţii din Jamie se duc la soldaţii lui Charlie să se bată cu ei şi să îl facă pe Charlie un om mai bun"
Sursa: click.ro

cules de Nicolaie Dediu - bejeus

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu