duminică

Sovata-concursul de sah

Gata!!!
Concursul de sah s-a terminat.
Nu am fost pe podium dar pot spune ca am jucat destul de bine.
Au fost prezenti 50 de participanti din toata tara.
Am facut 5,5 puncte….ceea ce e un lucru mare pentru mine….mai ales ca nu am luat decat o singura bataie de la cel de pe locul 1….5 remize si 3 victorii.
Curios pentru mine este faptul ca eu joc mult mai bine cu albul si ca nu am scos decat 1 victorie si 3 remize…..pe cand cu negrul am scos 2 victorii si 2 remize.
Au fost 9 runde in 5 zile….2 runde pe zi….o ora partida cu activare 30 de minute dupa 40 de mutari.
Nu mi s-a parut corect modul de departajare ales de arbitri…..victoria directa si apoi progresivul…..era mai normal victoria directa si apoi bucholt….nu mai conteaza acum.
In schimb a avut loc si un concurs de blitz la care am luat locul 6 cu 5 puncte…aici a fost bucholt mai intai….daca era progresivul eram mai in fata…..au fost 7 runde…am luat 2 batai si am castigat 5.
Marea mea bucurie la acest turneu a fost faptul ca am batut un maestru,si 3 cu categorie…..avand in vedere ca eu nu sunt inscris la nici un club….e super tare!!!
Un lucru a fost frumos pentru mine.
Un jucator de categoria 1 imi spune….dupa ce l-am batut:
-Ai jucat deschiderea ca la carte pana la mutarea 14…….la care eu
-Da pai imi place deschiderea asta…..mi-a fost rusine sa intreb cum se numeste deschiderea…..
Nu stiam cum se cheama deschiderea aia….sau daca acea deschidere are un nume….sau daca asa trebuia sa joc cele 14 mutari….
A trebuit sa aflu de la colegi….siciliana ….:)))…asta e.
Deci un jucator care nu a studiat deloc sahul….a jucat sah din placere….sa poata sa ajunga la masa cu un maestru(care a studiat sahul mai bine de 30 de ani) si sa mai si castige….e o realizare zic eu.
Oricum Sovata e o statiune foarte frumoasa…merita vizitata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu